Higienizacja

Zdrowy uśmiech to wynik regularnego mycia zębów
oraz odpowiedniej diety.

Warto wiedzieć, że samo szczotkowanie nie wystarczy. Bakterii zgromadzonych pod postacią kamienia nazębnego nie da się usunąć domowymi sposobami. W walce z nimi może pomóc profesjonalnie wykonana higienizacja jamy ustnej.

Higienizacja to profesjonalne czyszczenie, usuwanie osadów, kamienia nazębnego. Składa się z kilku etapów, które korzystnie wpływają na stan zdrowia dziąseł, a zęby po zabiegu otrzymują efekt wybielający.

Zapytaj o najbliższy wolny termin na higienizację.

To tylko 55 minut, które korzystnie wpłyną na Twoje zęby.

Dlaczego higienizacja zębów jest potrzebna?

Zabieg higienizacji zębów to profilaktyczne działanie polegające na oczyszczaniu zębów z osadu. Pozwala zahamować rozwój bakterii, a także wzmocnić szkliwo. Po zabiegu dziąsła są mniej wrażliwe. Zlikwidowanie wszystkich osadów czy przebarwień po herbacie, kawie, paleniu papierosów znacznie poprawia wygląd uzębienia.

Ile razy w roku mam chodzić na higienizację?

Higienizację jamy ustnej warto wykonywać regularnie. Tylko wtedy można się ustrzec przed negatywnym wpływem kamienia nazębnego na zdrowie. Zwiększone ryzyko próchnicy, nieświeży oddech, zapalenie dziąseł – tych problemów można uniknąć powtarzając higienizację co 6 miesięcy.

Co to jest higienizacja?

Kamień nazębny, oprócz nieestetycznego wyglądu, jest też niebezpieczny dla zdrowia. Tworzą go bakterie negatywnie oddziałujące na jamę ustną. W efekcie dojść może do krwawienia dziąseł. Jeśli kamień będzie utrzymywał się dłużej, stan może ulec pogorszeniu i pojawić się może choroba przyzębia. Kamień nazębny powoduje również nadwrażliwość zębów i jest ona efektem obniżenia się dziąseł i odsłaniania szyjek zębowych. Warto wiedzieć, że negatywny wpływ kamienia nazębnego nie kończy się tylko na jamie ustnej. Podczas krwawienia, bakterie z ust wędrują do całego organizmu, wzmagając inne procesy zapalne, z którymi walczy nasz organizm.

Regularne oczyszczanie zębów z kamienia umożliwia lekarzowi przeprowadzenie rzetelnej kontroli stomatologicznej. Pozwala także na skuteczną profilaktykę, czyli zabezpieczenie zębów przed rozwojem próchnicy.

Czy mogę jeść po higienizacji?

Po zabiegu higienizacji zalecamy wymianę szczoteczki manualnej bądź końcówki szczoteczki elektrycznej na nową. Sprzyja to zmniejszeniu poziomu bakterii w jamie ustnej.

Jeśli odczuwasz nadwrażliwość dziąseł to zapytaj swoją higienistkę o dostępne sposoby w walce z wrażliwymi dziąsłami.

Czy higienizacja boli?

Zabieg usuwania kamienia nazębnego nie boli. W trakcie wizyty można odczuć dyskomfort szczególnie wtedy, kiedy narzędzie stomatologiczne dotknie wrażliwego miejsca. W gabinetach Stomatologii Wichlińscy higienistki mają sposób na łagodzenie dolegliwości związanych z usuwaniem kamienia i piaskowaniem. Wykorzystują strumień wody, a w wyjątkowych przypadkach podajemy znieczulenie miejscowe.

Pacjenci, którzy regularnie wykonują zabiegi higienizacji i odwiedzają nasz gabinet o 6-8 miesięcy nie skarżą się na ból podczas usuwania kamienia.

Jak wygląda higienizacja zębów?

W gabinetach Stomatologii Wichlińscy wykonujemy zabieg higienizacji podzielony na 5 etapów. Po zakończonej higienizacji pacjenci od razu widzą efekty naszej pracy, ponieważ zęby są bielsze, a dziąsła mniej wrażliwe.

W ramach kompleksowej higienizacji wykonujemy:

Skaling

Usuwanie kamienia nad- i poddziąsłowego za pomocą skalera ultradźwiękowego.

Piaskowanie

Usunięcie przebarwień i osadów np. z kawy, herbaty, czerwonego wina.

Polerowanie

Polega na wygładzeniu powierzchni zębów z wykorzystaniem stomatologicznych past i miękkich szczoteczek.

Fluoryzację

Pozwala na ochronę zębów przed nadwrażliwością i próchnicą. Instruktaż higieny ustnej - przedstawimy odpowiednio dobraną technikę szczotkowania i używania nici dentystycznej.

To dobry czas, aby pozbyć się kamienia nazębnego!

Umów się na higienizację!

Czym różni się higienizacja od wybielania?

Zabieg higienizacji to oczyszczenie zębów z kamienia i osadu, który powstaje podczas jedzenia. Regularne wykonywanie higienizacji sprawia, że wyczyszczone stomatologicznymi szczoteczkami i pastami zęby i dziąsła są w dobrej kondycji.To prawda, że po samej higienizacji pacjenci oceniają swoje zęby jako bielsze. Natomiast wybielanie to zabieg estetyczny, polega na rozjaśnieniu koloru zębów o kilka tonów. Warto wiedzieć, że zęby bez kamienia osadu, gwarantują trwalszy efekt. Dlatego pierwszym krokiem przed wybielaniem jest higienizacja.

Higienizacja w ciąży - jakie zalecenia?

W czasie ciąży pacjentki powinny wykonać profesjonalną higienizację:usunięcie płytki nazębnej oraz piaskowanie zębów. Nie warto się bać ani zwlekać, ponieważ odkładająca się płytka zmieni się kamień nazębny. Zabieg higienizacji jest bezpieczny, zalecamy jego wykonywanie po I trymestrze.

Jak wygląda higienizacja zębów w aparacie ortodontycznym?

Łuki i zamki aparatu ortodontycznego nie ułatwiają dbania o higienę jamy ustnej i szczotkowania zębów. Mogą pojawiać się przestrzenie, które nie zostały oczyszczone, ponieważ są trudno dostępne. Kamień na negatywny wpływ na proces prostowania, utrudnia przesuwanie się zębów. Dlatego w czasie leczenia ortodontycznego wskazane są częstsze zabiegi higienizacji – co około 3-5 miesięcy.
pl_PLPolish